Rozwój branży e-commerce w Polsce

ecommerce

Z racji coraz silniejszego wzrostu obserwowanego w segmencie e-commerce w Polsce, warto z całą pewnością pokusić się o garść przemyśleń dotyczących tego, na jakim etapie jest obecnie branża sprzedaży elektronicznej w Polsce, gdzie zmierzamy i czy na horyzoncie nie pojawiają się przypadkiem jakiekolwiek oznaki spowolnienia rynku, ochłodzenia istniejącej obecnie koniunktury oraz spadku zamówień. Zapraszamy zatem do wnikliwej lektury przedmiotowego artykułu!

Zacznijmy od stwierdzenia dość powszechnego, ale jeszcze mało docenianego faktu odnośnie kondycji e-commerce, a dotyczącej doskonałej dostępności i niskiego pod względem kapitałowym progu wejścia na ten rynek. Mówiąc nieco prościej, obecnie na posiadanie własnego sklepu internetowego może pozwolić sobie niemal każdy. Słusznie minęły czasy, kiedy jedynie prawdziwe tuzy finansowe były w stanie uciągnąć organizację sprzedaży internetowej, w tym zatrudnić sztaby grafików, copywriterów, menedżerów, a także oczywiście programistów. Obecnie sklep internetowy można prosto wykonać albo nakładem pracy własnej, albo skorzystać z korzystnych opcji abonamentów któreś z firm oferujących zapewnienie sklepu internetowego w drodze tak zwanego SaaS, czyli „Software as a Service”.

Drugą istotną wytyczną, wskazującą na fakt, że sprzedaż drogą internetową ma się w Polsce tak dobrze, jak nigdy dotąd i nic nie zwiastuje kryzysu w tej branży jest samo otoczenie rynkowe, które najzwyczajniej sprzyja zakupom przez internet. W Polsce naprawdę doskonale, zwłaszcza w porównaniu do wielu innych krajów europejskich rozwija się rynek płatności on-line i testowane są coraz to nowsze, bardziej użyteczne sposoby płatności elektronicznej. Polska wypełniona jest sprawdzonymi, bardzo popularnymi i wysoko ocenianymi paczkomatami usprawniającymi zarządzanie procesem logistycznym. Polacy są doskonale przygotowaniu do korzystania z dobrodziejstw internetu, dostęp do sieci (i to naprawdę szybki!) jest niemal powszechny, a świadomość odnośnie możliwości wykorzystania porównywarek cenowych do znalezienia najniższej ceny wyłącznie rośnie. To wszystko rzeczywiście przemawia i działa na korzyść branży e-commerce.

Na koniec warto, słowem przykładu wspomnieć, że jednym z ciekawszych i bardziej udanych przykładów prawidłowego prowadzenia przedsięwzięcia e-commerce są wielobranżowe sklepy zawierające szeroką paletę produktów wyposażenia domowego, jak chociażby znany sklep internetowy Bonami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *