Co to jest księga znaku i co powinna zawierać?

Księga znaku to pokrótce instrukcja tego, jak należy używać logo. Jest ona podstawowym narzędziem dla każdego działy marketingu lub pr. Dzięki takiej księdze można mieć pewność, że logo firmy zostanie użyte w odpowiedni sposób.

Co powinno się znaleźć w księdze znaku?

W księdze znaku znajdziemy szczegółową rozpiskę tego, jak należy używać logo. Pierwsza część księgi to zazwyczaj określenie dopuszczalnej kolorystyki logo oraz rozmiarów. Ważne jest zwrócenie uwagi na pole ochronne logo, na kolorystykę podstawową i dopuszczalną oraz na to, na jakim tle logo może być umieszczone.

Oprócz tego często w rozszerzonych wersjach księgo znaku możemy znaleźć genezę logo. Projektowanie logo to nie tylko zastosowanie ładnych elementów — jest to również proces analityczny. Logo powinno odnosić się do historii marki i wartości, którymi się ona kieruje. Dlatego ważne jest przedstawienie całej genezy powstawania logo w księdze znaku.

Dlaczego warto zamówić logo u dobrego grafika?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i nie masz stworzonego logotypu, to powinieneś jak najszybciej to zmienić. Logo jest jedną z najważniejszych rzeczy, jeśli chodzi o rozpoznawalność marki. Jest to pierwsza rzecz, którą widzą i zapamiętują klienci.

Jak zaznacza właścicielka studia graficznego MOproject, tworzenie loga firmy wymaga profesjonalnego podejścia oraz doświadczenia. W internecie można znaleźć naprawdę wiele generatorów loga, ale jeśli myślisz poważnie o swoim biznesie, to powinieneś zlecić projekt projektowania loga, to koniecznie przeczytaj o te informacje: https://moproject.pl/oferta/projektowanie-logo/

Logo a identyfikacja wizualna

Nie należy mylić księgi znaku z systemem identyfikacji wizualnej. Często są one uważane za tożsame, gdyż są ze sobą mocno powiązane — logotyp nie może odbiegać od przyjętej identyfikacji wizualnej firmy, a identyfikacja wizualna musi być spójna z logotypem.

Opis identyfikacji wizualnej zawiera dopuszczalne i niedopuszczalne symbole, którymi należy kierować się w tworzeniu materiałów promocyjnych, biznesowych lub marketingowych. Znajdziemy tam wybór dopuszczalnych zdjęć do tych materiałów, kolorystykę podstawową i uzupełniającą, przykłady papeterii biznesowej i wizytówek, a nawet wzór ubioru i identyfikatorów pracowników. Księga identyfikacji wizualnej obejmuje więc o wiele szerszy zakres materiału niż księga logotypu.

https://polandonthehorizon.pl/wp-content/uploads/2020/03/projektowanie-logo.jpg